Ümberpööratud tunni analüüs

Mõni aeg tagasi postitasin oma tunni kava ümberpööratud klassiruumi kohta projekti Creative Classroom raames. Nüüdseks olen selle läbi proovinud ja siin minu muljed ning kerge analüüs.

Minu jaoks oli see esimene tõeline ümberpööratud tund. Esiteks tegin siis video risttahukate kohta. Pean tunnistama, et ei olnud just päris ideaalne minu jaoks, mõtetes oli midagi palju huvitavamat ja kunstilisemat, kuid ajafaktor hakkas segama.

Videosid Padleti ja PicMotioni kohta ei teinud.

Risttahuka video järgselt tuli neil kirjutada ka kaks väidet Padletisse – üks õige ja üks vale. Nende väidetega tegeleme esmaspäeval.

Tunni esimene ülesanne oli 10 minuti jooksul teha pilte risttahukatest ja riputada need Padletisse. Töö oli gruppides – 5 gruppi. Grupid jaotasime loosi teel, nimelt on mul suured mängukaardid ja gruppid jagunesid vastavalt kaardi numbrile. Olin ka iga grupi jaoks teinud Padleti ja andsin gruppidele selle aadressi QR koodina. Tuli välja, et see oli suur viga. Nimelt ei saanud kuidagi postitada sinna pilte ega ka muid faile üles laadida. Esimene arvamus oli, et juu ei saagi tahvelarvutiga pilte postitada (mõnes keskkonnas on tahvliga töötamisel piirangud). Kuid lahendasime selle nii, et nad tegid fotokollazi PicCollage´iga.

Teiseks töö ülesandeks oli meil etteantud ruumalaga risttahuka valmistamine. Ruumalaks andsin 720cm3.  Tuli välja, et õpilastel oli raske leida sobivaid külgi ruumala järgi. Pidin mitmeid gruppe juhendama ja töö jäi tõsiselt pooleli. Samuti oli raskusi tahkude mahutamisega paberile.

Peale seda tundi oli tuju mul nullis ja arvasin, et olen täielikult läbikukkunud.

Kuid …

Proovisin peale tunde uuesti Padletisse postitada ja taipasin probleemi põhjuse. Nimelt QR koodi abil Padletisse sisenedes ei saanud pilte postitada, kuid trükkides interneti brauserisse aadressi, sai postitada. Otsustasin proovida tunni uuesti.

Järgmisel päeval jagasin jälle tahvlid kätte ja palusin neil postitada oma eelmisel tunnil tehtud pildid ja kollaži Padletisse. Seekord kõik õnnestus.

Samuti tegime uuesti risttahukad. Lasin neil seekord teha väiksema risttahuka – ruumalaga 100cm3. Seekord asusid ruttu töö kallale. Andsin soovijatele kätte ka risttahuka pinnalaotuse, et neil oleks parem arutada. Õpilased tegid ka pilte oma tööprotsessist ja tegid hiljem sellest esitluse (kasutasid appe VivaVideo või Slide Show Creator).

Peale teist tundi oli tuju kordades parem ja tundisin, et läks korda. Tundus, et ka õpilastele meeldis. Siit siis lõplik analüüs – tundi on võimalik viia läbi 1,5 tunniga. Ühest tunnist jääks puudu ka siis, kui kõik oleks sujunud esimesel korral.

Padletid (numbrid siis kaardil oleva numbrid järgi):

Grupp 2: http://padlet.com/tensingkarin/grupp2

Grupp 3: http://padlet.com/tensingkarin/grupp3

Grupp 4: http://padlet.com/tensingkarin/grupp4

Grupp 5: http://padlet.com/tensingkarin/grupp5 – neil on ka video üles pandud

Grupp 6: http://padlet.com/tensingkarin/grupp6

ymberpooratud2

Advertisements

One thought on “Ümberpööratud tunni analüüs

  1. Pingback: Õpilood ainepõhiselt- INNOVAATILISED ÕPILOOD – Valga Põhikooli digilugu

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s